Samolubny Olek

Zapraszam do zapoznania się z kolejnym opowiadaniem z serii Dziecięce przygody służącego do wspomagania rozwoju gramatyki u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tym razem mamy wersję męską, czyli zestaw Samolubny Olek.

Zobacz także część pierwszą, czyli zestaw Zamyślona Tosia.

Zestaw Samolubny Olek powstał oczywiście przy współpracy z Panią Anią z Printoteki 🙂

Możecie go pobrać TUTAJ

 

 

Zestaw składa się z:

– krótkiej bajki o Olku i jego przygodzie,

– obrazków sytuacyjnych,

– obrazków konturowych,

– obrazków kolorowych

oraz obrazków z samymi kolorami.

samolubny olek

JAK SIĘ BAWIĆ I ĆWICZYĆ?

  1. ĆWICZENIA FLEKSJI RZECZOWNIKA

Dziecko losuje obrazek konturowy (czarno-biały) i nazywa wylosowany przedmiot.

Rozpoczynamy czytanie opowiadania. W miejscach oznaczonych kropkami robimy pauzę, pokazujemy palcem na wylosowany obrazek i czekamy aż dziecko uzupełni brakujący fragment. W przypadku trudności zadajemy pytanie pomocnicze znajdujące się w nawiasie.

konturowe

  1. ĆWICZENIA FLEKSJI PRZYMIOTNIKA

Dziecko losuje jeden obrazek konturowy oraz jeden obrazek z kolorem. Rozpoczynamy czytanie opowiadania, jednak sami wstawiamy do niego wylosowany rzeczownik, np. Olek dostał od babci robota JAKIEGO? Zadaniem dziecka jest dopasowanie formy przymiotnika.

konturowekolory

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ĆWICZENIA FLEKSJI PRZYMIOTNIKA I RZECZOWNIKA

Dziecko losuje obrazek konturowy oraz obrazek z kolorem lub tylko jeden kolorowy obrazek. Rozpoczynamy czytanie opowiadania. W miejscach oznaczonych kropkami robimy pauzę, pokazujemy palcem na wylosowany obrazek/obrazki i czekamy aż dziecko uzupełni brakujący fragment, np. Olek dostał od babci… (CO?) – wesołego robota lub – brązowego robota itp.

konturowe kolory kolorowe

 

 

 

 

 

 

 

  1. ANALIZA I SYNTEZA SŁUCHOWA

Czytamy dziecku opowiadanie. W przypadku dzieci mających trudności z koncentracją uwagi warto samodzielnie uzupełnić luki w tekście, aby maluch skupił się tylko na treści opowiadania. Po zakończonej historii rozkładamy przed dzieckiem obrazki sytuacyjne. Jego zadaniem jest ułożyć je w odpowiedniej kolejności zgodnie z wydarzeniami przedstawionymi w usłyszanej historii.

historyjka

  1. BUDOWANIE WŁASNYCH WYPOWIEDZI

Działamy tak samo jak w podpunkcie 4., jednak po ułożeniu przez dziecko historyjki obrazkowej prosimy je, aby własnymi słowami opowiedziało o czym była bajka.  Podpowiedzią będą ułożone przez nie obrazki sytuacyjne, które przypomną mu co się po kolei wydarzyło.

6. CO TYLKO PRZYJDZIE WAM DO GŁOWY! 🙂 CZEKAM NA WASZE PROPOZYCJE!

Leave a Reply

6 − 4 =