To, jak często dziecko spotyka się z logopedą zależy od wielu czynników. Między innymi od tego, czy uczęszcza na zajęcia w przedszkolu/szkole, w poradni psychologiczno-pedagogicznej, czy też prywatnie.
Zazwyczaj wygląda to następująco:
1) przedszkole/szkoła: spotkanie raz w tygodniu lub raz na 2 tygodnie; (15-45 min zajęć)
2) poradnia: raz na 2 tygodnie; (60 min zajęć)
3) prywatny gabinet: (w zależności od potrzeb) 2 razy w tygodniu, raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie; (30-60 min zajęć)
Jak często dziecko powinno spotykać się z logopedą, aby terapia przyniosła pożądany efekt?
Spotkania powinny odbywać się na tyle często, aby terapia przebiegała sprawnie i dawała widoczne rezultaty. Dziecko jednak nie może być przemęczone zajęciami, bo szybko się zniechęci i odmówi współpracy. Logopeda ustala dokładny plan terapii i częstotliwość spotkań odpowiedni do zaburzenia, charakteru i możliwości dziecka. W trakcie trwania terapii, kiedy lepiej pozna dziecko i zaobserwuje sposób jego pracy, może modyfikować jej długość.
Niezbędna jest także pomoc rodziców w postaci systematycznej pracy z dzieckiem w domu, co znacznie przyspieszy efekty.